Lustgården

Titta vad jag hittade:

image309
Lustgården på Moderna Dansteatern (jag andra t.v. i luften).


Så länge jag kan minnas har jag tjatat om att få börja dansa balett. När jag var fyra år gick min dröm äntligen i uppfyllelse. På min första dag mottogs jag av en mycket rysk, hård men korrekt lärarinna. Redan vid fem års ålder sade hon till mig att jag inte ska hålla på med barndans. Det var balett som gällde för mig. Mycket ung och stolt fick jag börja i storgruppen. Yngst och lite nervös började jag. Spagathoppen blev genast min favorit och mot slutet av en lektion utbröt Anne-Marie med sin barska ryska brytning: "Vad gör ni för något? Ska det vara så svårt att flyga genom luften? Nathalie, kom fram hit!" Livrädd för avrättning tassade jag lydigt fram. Sedan fortsatte hon: "Titta nu på Nathalie." Jag gick försiktigt vidare upp till diagonalen och satte igång medan tankarna yrde runt i mitt huvud: "Ville hon visa att det är så här man INTE ska hoppa?" "Hoppade jag inte tillräckligt högt?". "Å ett, å två, å tre!" avbröts mina tankar. Pang! Bom! Och så flög jag genom luften. Sedan den dagen fick jag ofta visa allt som hade med hopp att göra. Snart dags för antagningsprov till B1 och jag kom in. Ramona var en svensk, sträng men varm lärarinna. Under denna tid blev jag utvald två gånger till Dortes dansuppsättningar. Varav Lustgården på Moderna Dansteatern just en av dessa. Den dagen efter vårt sista uppträde tog jag Birgit Cullbergs autograf. Den är jag väldigt nöjd över än idag. Jag som annars inte är så mycket för kändisdyrka. Men jag antar att den enda som skulle kunnat slå den eller snarare jämställas den skulle ha varit Coco Chanels eller Jane Birkins.

Syr för övrigt den finaste lilla presenten!



Kommentarer
Postat av: Noahjennie

Very cool site. I like the floating effect. Good programming on the Guestbook too.

2009-01-20 @ 11:25:34
URL: http://noahjennie.blogspot.com
Postat av: jasmine/köttfärslimpa/sockerpotatis

hej!! ^^ jag vill börja på balett men på ett billigt ställe .Har du några förslag ?? ber om att få svar !! ^^

2010-01-15 @ 19:14:06
URL: http://kawaiij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0