små mysigheter


älskar kalendrar.

image275

speciellt de från högstadiet och gymnasiet. ni vet när alla hade ORDNING&REDA. det var ju så hett! gud vad mycket man hade att skvallra om. lektionerna var ju nästan roligare än rasterna. eller det var ingen skillnad, mest spänningen att inte bli upptäckt. min första kalender var vit, den andra blå. vilken färg var din? jag och sandra hade alltid filosofiska frågor till varandra. ett litet exempel (som tycks stämma än idag):


image273


På tal om nothing så har Martina tagit bort sin tandställning. Filosofi. Vad är bäst: VOV eller VOFF? /sandra

Jag tänkte när... Jag vet inte vad jag tänkte. Ja tycker VOFF låter bäst, eftersom jag känner att det är en del av mig, ja i V-O-F-F alltså! Kanske du har upplevt detsamma? /nathalie

idag då? vad har jag för kalender idag? en svart, som hängt med sedan gymnasiet. min första Mulberry. den är bara så mysig. den lilla versionen. dock inte lika mycket skvaller i den. däremot hittade jag detta vackra som jag (vad jag vet!!) diktat ner:


image274

"L'attrait du danger est au fond de totutes les grandes passions" /mars 2004

[Bilder: mina, sista chloë sevigny som jag inte minns från men fin.]


Kommentarer
Postat av: sandi

fler citat!!

2007-11-20 @ 11:13:34
URL: http://niotillfem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0