min första reklam

Ahh.. Jag hade nästan helt glömt bort det! I dag onsdagen den 30 oktober. Mittenannonsen, Dagens Industri, MEDIAPLANET, "Investera för framtiden", halvsida 9, högst upp. Där har ni oss! UB Fondkommission! Min hittills första publicerade reklam ever. Helt sjukt! Det hela började med att jag dagen innan inlämning fick reda på att den skulle in samt ska göra den. Vänta jag är ingen grafisk designer/art director, men fine säger jag. Jag sätter mig bakom datorn och till min stora förtvivlan upptäcker jag här finnes inga program vid namn InDesign, Photoshop, Illustrator etc. Det enda jag finner är Word, Excel och Acrobat. Jag vill inte ens försöka antyda nivån på stress nu. Snart lugnar chefen mig genom att säga att vi kan skicka in en tidigare annons, som de hade i Metro. Great! Det är bara det att alla format måste göras om utan program. Magic fingers här. Anyway, det hela slutar med att jag får göra om den på rekordtid med hjälp av Erik (thanx!) med min dator. Hur som helst här är den, så lite stolt är man trots allt. Nästa reklam, ojoj då! Huvudsaken är i alla fall att text, färg och loggotyp är rätt. Nu måste jag så sussa, nattinatt! Just det fick min iPod idag.Tjusig liten karamel.


image273

ubfondkommission.se


Kommentarer
Postat av: Mikael Berglind

Kul att det går bra på kneget. Jag själv ska få lite besök av familjen imorrn. Eller det är min äldre bror som ska ner över helgen.

2007-11-01 @ 07:42:28
URL: http://ungman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0