the shining?

vad händer? vad händer? helgen var fantastisk i sin mening att jag fick mycket gjort tack vare det lilla lugna med alkoholen. i fredags hade emma styrt den godaste middagen på länge. slags thaiwokmat kan man väl säga med massa smaskiga rotfrukter, lökar och kött. kött. kött. var helt galet sugen på den! o rötjut på det, vi tackar! mm.. den lilla middagen bestod av mig, emma o anna (som för övrigt var galet flummigt trött efter 10 timmars passa på hennes nya jobb som hud- och massagegeni!!) runt elva studsar vi vidare till min gammal klasspolare axel från gymnasiet, som har inflyttningsfest på erik dahlbergsgatan. ah mitt gamla hang-out! nostalgi. anyway, där stöter vi på den coolaste hallen/trapphuset. eller väldigt otypiskt svenskt trapphus. chokladskålen o lite till rötjut. gamla klassvänner och massa interner och catching-up. sjukt niice. å ja jag skulle lätt betala för att få gå en vecka med gamla klassen på eg. skålen e snart slut. det hela eskalerar här för somliga... i olika syften. tjejerna drar till riche. jag och micke tar duktigt 4:an hem (till oss själva). nöjd och belåten går jag å lägger mig vid 2 snåret.

följande dag var det upp åtta. fläng på stan med mor min. våldgästning hos brorsan. sjuuuukkt grym lya. jag orkar inte! den är typ större än min och och värsta balkongen. han som sagt att den va pytteliten. vad snackar han om? bord och stolar och hela kittet får plats. oh lalalaa... hur som helst blev det skön inredningskaos shopping åt karln, medan han låg hemma baaaakiiis. haha. sure han borde ju göra det själv, men det e ju så förbaskat kul att inreda hos andra. precis som att städa åt andra, bra mycket lättare eller vad säger ni? man kan liksom gå loss på helt annat sätt. man vågar lite mer så att säga.

more more more? i söndags var jag duktig och pluggade. sen vid halv fem snåret fick detimage245 vara nog. då begav ja mig helt enkelt ner på stan. visst är vädret bra härligt friskt?!? mmm.. kom ner till nationalmuseet. stänger vid fem. ajaj. tar mina fötter framför mig och låter de dirigera vägen. jag hamnar på nybroplan. photoexhibtion! cool. vilda djur in action på bild. fina infon om de diverse exotiska djuren. min favorit var "japanska tranors parningsdans". visste ni att de står för fred och kärlek? bilden var så glasklart graciös att det nästan skar i mig. som att se på en balett. ahh fantastiskt! sedan när jag känner mig klarer, blir det hemåt. men oj vid engelbrektsplan slås jag av att casa cor har öppet till 21.00, wow! perfekt timing mao. säger bara this was fabolous! för er som inte hört om det är det en ny designutställning som kallas för "det perfekta hemmet", där ett helt hus är inrett sveriges skickligaste arkitekter och designers. supermysigt och inspirerande. har du idétork, tvivla inte! gå. bara gå. bland vinrummet, farfars studio, parets sovrum, frukostrummet, playerns ateljé, juvelgaraget, ex-fruns gemak, lilla trädgården lalalla fann jag många små älsklingar, som jag tänkte dela med mig av först när ni varit där. so tell me när ni varit där. vilket var ert favorit rum? favorit möbel? favorit lösning? etc. för avrundningen skull på helgen fick jag äntligen se filmen DARLING. nämen that is me ju. haha eller ah ni förstår. inte hon i filmen. men klart värd att se. lilla gubben och seven och muffins. nu e det fest. förresten gjorde toefl test idag. inte att rekommendera. nu börjar svenska top model, wiho! och luggen är galen som vanligt, vaknar upp med nya luggar varje morgon. crazy! puss

image234
the shining?


Kommentarer
Postat av: Mikael

Lugn helg skulle jag behöva. Mima päron är på besök men jag drog till Harry B igår och kom hem vid 5 idag. HAHAHA

2007-09-15 @ 09:16:36
URL: http://ungman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0