The Upper East table.

image841
image842
Igår var jag på tjejmiddag hos min underbara väninna Pim.
Pim alltså. Det finns ingen tjej som sprudlar så som hon gör.
God damn tjejer le. För det är det finaste som finns. Verkligen.
Ah hur som helst var vi där i en annan del av stan i hennes
motsvarande Upper East lägenhet. Perfekt klädsel. Perfekt
matchad till perfekt dukning. Utsökt mat. Kring ett perfekt
utmejslat bord finner jag snart sex tjejer sittandes runt detta
masterpiece med ett glas vin i varje kvinnas perfekt målade
naglars hand som hemmafruar pratandes om köksapparater.
Underskattade sådana som till exempel salladsslunga eller
hur grymma är egentligen inte 80- eller 90-talets köksmaskiner?
För att bara nämna potatisslungan. Idag när jag mojsade mig
upp kring sisådär tolvtiden mysigt bakis gjorde jag mig lite te.
Satte på datorn. Fortsatte med att sporadiskt läsa av några mail.
De jag kände för, inte nödvändigtvis de viktigaste. Plöjde de
jag kände för. Okej nu stampar Heffaklumparna ovan mig.
Hatar henne. Hon äcklar verkligen mig. Men så är det. Hon är cp.
Hur som helst sätter jag på gasugnen. Gör en blåbärsmango
smoothie. Lite vitlöksbröd. Och ägg. Då slås jag av. Varför inte
ta fram den där inköpta äggdelarn som nog börjar känna sig
ensam där i långt in i någon av lådorna? Ja om den inte rostat
vid det här laget. Fram med den! Skivorna blir ju perfekta. Jag
är normalt för lat för att diska i onödan. Men vänta hur jobbigt
kan det egentligen vara? Varför skulle min fantastiska bakismorgon
vara i onödan? Den är min och ingen kan ta den ifrån mig.
Laddade ner Finona Apple-skivan, som var min absoluta favorit
på 90-talet. Tror jag enbart delade det intresset med MTV och
mina vänner i USA. Den gick till och med på i bakgrunden på
mitt mobilsvar under högstadiet och min vän trodde det var
Melanie C i Spice Girls, men icke. Är inne i något mitten season
i Sex and the City. Big är tillsammans med Natascha. What a bullshit,
bullshit name. Haaa. Ah ni nu ska jag fortsätta min fabulösa dag
hemmafru eller inte. Bara mig själv.
puss.

image840

image843

image844

Kommentarer
Postat av: Elin

ja visst är han söt :)

himmel så trött ja e..

2008-04-27 @ 17:32:55
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: Elin

vad har du för dig en söndag som denna då?

2008-04-27 @ 17:33:20
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: annika

åh hihi. hemmafru alltså.. låter mysigt det, nån gång ibland. men det finns ju vissa människor som, på riktigt, vill leva hela livet som hemmafru. bara laga mat, städa och allt det där. jag är dock inte en av dem. du? :P jag kollade på de fem sista avsnitten av sex and the city igår, carrie är så fruktansvärt vacker i paris! mums

2008-04-27 @ 21:33:45
URL: http://werewolf.webblogg.se
Postat av: Kajsa

Yeap på sanning så är det just i de trakterna jag håller till på sommaren. Faktum är att om ungefär 5 veckor så befinner jag mig där. Direkt när jag kommer hem från USA så åker jag till skåne och Bjäre för sommaren. Så kom och ta en glass med mig då i Torke!

2008-04-28 @ 18:33:01
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Anonym

elin - bakis

annika -nej bara för ett tag, ibland när man känner för att vara flytig och perfektionist i hemmet.

kajsa - definitivt!

2008-04-28 @ 23:21:25
Postat av: Cecilia/Fashion Affair

Åh, äggdelare! Nostalgi. Och perfektion, ha ha.

2008-05-02 @ 22:31:22
URL: http://blogg.stureplan.se/pub
Postat av: nathalie

cecilia - haah ja vet lovely va

2008-05-03 @ 16:45:25
Postat av: jokern

prova "enter"...

2008-05-04 @ 15:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0