marc and i thought: "why not take a little walk?"

Idag vaknade jag upp fuktig.
Det klibbade nästan.
Det kändes som jag var utomlands. I tropikerna.
Jag måste upp!
Idag ska det ju fixas.
Fortfarande i min dimma staplar jag mig in till vardagsrummet och slår på teven.
Sätter mig på den pyttelilla hörnan av min enorma soffa med bena uppkrupna tätt intill mig och jag haffar remoten.
Trycker på nian.
Lutar mig tillbaka på den lilla plutten och tittar upp i taket.
Blicken iakttar rummet som om det vore för första gången den var där.
Fastnar på en av min favorittavlor

och sedan den andra.

Rosemond som min pappa en gång köpte av Björn Borg på 70-talet. Lite kul tycker jag med historia.

Men den drömska komat avbryts drastiskt av något igenkännerligt. Amerikansk försäljning. Va? Är jag i USA?
Helt plöstligt vill jag har apelsinjuice och Eggos (våfflor) och hallonsylt.
Så här var det nästan varje sommar när jag växte upp.
I mitten av sommaren åkte vi 4-5 veckor till USA.
Las Vegas första stoppet där våra vänner bor, och sedan bildade vi alltid ner till LA, La Jolla och San Diego.
TV-program avbröts var tredje minut av reklamavbrott som dessa.
Denna fördömda TV Shop.

Anyway. Jag var inte där. I miss it!
Frukost, spring i benen, tvätt, ner på stan.
Och titta dessa fick följa med hem.

Dova ballerinarosa Marc by Marc Jacobs strapped peep pumps

MRS H hade bara ett par kvar och det var till mina fötter.
Det gör så ont av lycka att jag gått runt i dem hela kvällen för att bota det goda onda.
Det är faktiskt de skönaste klackarna ever.
Lite detaljer kanske?

De fina knäppendetaljer tycker jag.
De två undre ligger liksom parallellt med varandra medan den övre är något förskjuten utåt.
Så smäck ögonvilla. Blir mycket skönare harmoni med lite asymmetri.

Klacken.
Till så vackra skor måste man givetvis ha fina knästrumpor.

- Hej Marc!
- Hej du vännen.

Vi trivs rätt bra tillsammans.

Marc och jag bara promenerar. Kan liksom inte ta av mig dem.
Tror vi två ska sova tillsammans i natt.

- Bonne nuit mes chèries!

Kommentarer
Postat av: Amelia

Det där var nog dem finaste skorna jag sett! Mycket avundsjuk!

2008-08-04 @ 00:11:26
URL: http://www.abeautifulliving.se
Postat av: sandra

tänk! de provade jag också och funderade på minsann. de är ruskigt fina. men jag har lovat mig själv att inte köpa fler marc skor. de är inte gjorde för mina fötter helt enkelt. ni passar utmärkt ihop!

2008-08-04 @ 09:50:14
URL: http://niotillfem.tjejsajten.se
Postat av: nathalie

amelia - tack tack jag älskar de så det gör ont°



sandy - hihi du har ju nästan ett par liknande

2008-08-04 @ 21:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0