kärlek



Hej mina vänner. Jag sitter här med min varma kopp choklad toppad med lite kaddemumma
och kanel. "Just a minute" gick vidare och jag är glad. Det var sprallmusik och har jag bakis
mjukis smak idag eller? Jätteroligt. Hur som helst nu är det inte schlager vi ska prata utan
sommaren 2005jag, Carro, Emma, Linda och Karolina begav oss på den oförglömliga
roadtripen
destination Halmstad & Visby. Det kom att bli årtiondets regnigaste och tappraste
veckan. Men shit vad jag älskar er. Och nej Linda jag ska aldrig mer lura med dig till en camping.
Hell no.

image625
Baby & jag
image624
Tylösand

Det hela började med att jag, Carro, Emma och Linda möttes upp på Kungsholmen
där Linda så fint hade fått lånat familjens BMW. Bra, stabilt. Mamma pussar mig farväl
och ler. Då så, då var bagarna inslängda och vi rullar söder. Jag langar fram roadtrip-
skivan och Frankrike-nostalgi blommar upp till "Hate it or Love it". Sol, moln, magen
kurrar. Som så typiska stockholmare som vi är måste vi givetvis stanna på första bästa
McDonalds och Statoil. Ja, ni vet den där som ligger söder om söder omsöder om söder
om... Vi rullar snart igen. Halvvägs till Halmstad och partynerverna är på. Vi tar en
avstickare till Växjö. Jag menar deras Systembolag måste ju upplevas. Blev det kanske
en McDonalds jordgubbs-shake? Ja det blev det! Vi ser snart ljuset i tunneln och intåget
till Halmstad börjar. Lidel? Jublet går genom bilen. Say what? Vad är det? Linda måste
ha sin vita choklad. Knaper, knaper. Jag hade uppenbarligen missat något. Sjukt billigt
och skabbigt. Det där suset var obefogat mina vänner. Plattan i mattan. Äntligen.
Lokaliserat hotellet, packat upp redo att duka upp, men vänta vi saknar något. Musiken
min vänner. Lyckligtvis fanns Myrorna och för den fjuttiga femtiolappen fick vi en
musikupplevelse i dess like. Radion lyckades med obeskrivbart sound förgylla vår förfest.
Efter min och Lindas dans, maskerad, HM-shopping, smink, nya klubbar hade två dagar
förbrukats och på den tredje dagen sadlade vi om för Visby. Here we come Timbuktu.
Väl i bilkön in till Gotlandsfärjan börjas det. Hela Göteborg-eliten med dess backslick har
samlats och de undrar säkerligen vad vi Stockholmsbrudar gör här. Borde inte ni komma
uppifrån? Vänta borde inte ni göteborgare skaffa en egen vecka? Utan hem kör vi in i byn.
Vi får snart nys om att Timbuktu har spelat en dag för tidigt. Illa. Karolina & Kickan joinar
och Norderstrands camping fungerade ju för mig och Jonna 2001, men icke med dessa
donnor. Tur nog kom stekarkillarna med segelbåten dagen efter. Och passar inte det är
det ju ingen konst med hotellrum. Här mina vänner kommer en återblick från skönaste
sommarn.

image591
Kallis after beach med Linda & Jag
image592
dansandes till Massarin
image594
Carro yrvind
image595
Smirnoff ICE gick det ingen brist på
image596
Lindis & Karro
image593
Tåget
image644image645
Linda & Kickan
image615
5 dagars festande och mat behövs
image605
Karolina du ska alltid ha turkost
image603
Jag & Carro planerar outfit
image640image641
Earliy Evening and Emma is in a dancing mood & Busfrö
image613
Stekarbåten och Jag & Carro var snart ombord
image643image642
Carro goes hippi & Emma warming up
image617
Så ja
image621
Björn & Karro, say what?
image622
Me
image620
Oliver & Linda
image629
Tapper lycka jag, Karro & Kickan
image632
Puss på er
image630
Hett Emma
image633
Hur långt hår hade inte jag?
image631
Linda har världens vackraste ögon
image634
Haha jag orkar inte, hur mycket dansade vi inte?
image647image648
Den berömda dansen & radion
image638
Ja det är vårt hem baby!

Kommentarer
Postat av: Karolina

Ahhhhh....vilken underbar sommar det var!!!! Älskar "tåget"-bilden:)Det är när man har som mest i skolan då man som oftast drömmer sig bort...suck! puss

2008-02-17 @ 17:06:37
Postat av: Emma

Haaaahaaaaa!!!! Jag döööör va kul vi hade! Shit va små vi va!! Vi bara MÅSTE göra något liknande men gärna ännu mer galet i sommar! ÅÅÅhhh! Tänk att man har sånna underbara vänner! Love u! Puss

2008-02-17 @ 21:46:10
Postat av: annika

haha, svårt att låta bli! fan vad kul med roadtrip! :D

2008-02-18 @ 12:30:18
URL: http://werewolf.webblogg.se
Postat av: Elin

tackar :)

2008-02-18 @ 13:35:33
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: nathalie

karro - haha jag vet, vilka yrvindar vi var! haha med all rätt att drömma dig bort

emma - let's do it! hate it or love it...

annika- ja blir lagom sugen nu liksom

elin - hihi grattis

2008-02-18 @ 14:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0