Prydd i karamellfärger, fransk pop, öppen balkong och mina bara ben ett par oknytna converse.

I natt drömde jag att jag bodde i ett slott.
Jag tillhörde den franska ätten.
Och jag betedde mig inte alls som en blivande drottning.
Jag var busig som ett troll.
Längs med dagarna sprang jag runt i slottsparken och fångade kaniner.
De frasiga klänningarna var inte alls fyllda med gräsfläckar.
Envisar prinsessa fanns inte.
Jag avskydde pudret och jag älskade mina fräknar.
För att inta tala om mitt hår.
Det ville jag definitivt inte ha uppsatt.
Det skulle fladdra fritt och därför lät det bara växa och växa.
Det var inte alls passande.
Hela hovet skrockade.
Rykten gick att jag var oäkting.
En natt bedrog min påkläderska mig.
Hon hade fallit för grupptrycket.
Med glänsade sylvass sax stod hon där.
Med skräcken i ögonen och gråten i halsen lyckades jag till slut parera den ondskefulla demonen.
Dagarna gick och mina lockarna böljade snart ner till knävecken.
Det var som att ju mer sol håret fick desto mer ville det ha.
Jag var så opassande.
En dag bubblade mitt skratt så hejdlöst att jag trillade ner i fontänen.
Det retade totalt gallfeber på hovet.
Alla, exakt precis alla, ville bli av med mig.
Men jag brydde mig inte.
Inte heller gjorde mor och far det.
Snarare tvärtom.
De älskade hur jag omedvetet skakade om hovet och dess normer.
När solskenet till slut kittlade på tok för mycket på min lilla nos i morse slogs mina ögon upp.
Till detta krävs en drömfrukost.
Prydd i karamellfärger, fransk pop, öppen balkong och mina bara ben ett par oknytna converse.
Det mina vänner, det är dagens melodi.

image672

image674

image675
Marie Antoinette
spaceball.gif

Kommentarer
Postat av: Emma!

Vilken härlig dröm!
Och vilken härlig Frukost!
Så borde det vara oftare!

2008-02-26 @ 18:48:05
URL: http://pearldiver.blogg.se
Postat av: nathalie

ja eller hur!

2008-02-27 @ 17:41:26
Postat av: Dominicingeborg

This is a truly fantastic site, which I stumbled upon through google, I must say it has been a pleasure viewing this site and I am very happy that I found it, excellent content, keep up the good work and good luck.

2008-09-17 @ 13:27:28
URL: http://dominicingeborg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0