personlig smak.


The Satorialist vs. Facehunter.

Vad är skillnaden mellan the Satorialist och Facehunter?
Enligt mig är Facehunters val av personer och klädsel mer pretantiösa än hos Satorialist.
De ser liksom inte lika avslappnade och bekväma ut i sitt klädval.
Även om deras val av personer i Stockholm tenderar att vara samma som fastnar på bild.
Dubbelknepigt dilemma här - jag vet.
Jag kan ha svårt för något som ser ansträngt ut.
Blir liksom lite stressad av det och vet inte ibland vart jag fästa blicken.
Likadant känns det från dem tillbaka.
Kanske är det en osäkerhet eller arrogans?
Fast de bygger väl egentligen på varandra?
Då är det samma sak.
Min favorit framgår kanske, men det är ju bara min personliga smak.
Och personlig smak är det som gör mig, och dig. Vilket är superfint.
Här är min smak och saknad av sommarn.


Kommentarer
Postat av: Elena

Hmm.

Jag gillar The Sartorialist med sina kort på lite äldre människor med stil.

Typ en man med en blomma i fickan i Florence.

Så extra tjusigt!

Men något som jag ogillar är kommentarerna.

De är så ekstremt tråkiga ibland.

Typ att:

'yeah I like the combination of blue and orange but how dare she wear those Margielas those completely don't go well together'.

oj oj.

2008-07-09 @ 16:10:07
URL: http://www.dibadaba.blogspot.com
Postat av: nathalie

elena - haha ja du har så rätt!

2008-07-09 @ 18:28:45
Postat av: sandra

facehunter gillar vågat club-mode. sartorialist gillar vältänkta detaljer. facehunter är en yngre version. sartorialist gillar klassiskt.

båda fint på olika sätt. men totalt olika.

2008-07-10 @ 15:26:18
URL: http://niotillfem.devote.se
Postat av: Sassy

Jag föredrar Facehunter eftersom folket där tenderar att ha mer spännande, nutänkande och roliga kläder än de på Sartorialist!

2008-07-10 @ 21:19:47
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Emilia

Jag föredrar The Sartorialist alla gånger!

2008-07-12 @ 12:03:57
Postat av: nathalie

kul att alla tycker olika. kul att vi tittar på olika saker också.. förstår hur ni menar. jag är nog en blandning,men observera att de fotograferar även samma människor fast de fångas på olika vis

2008-07-15 @ 19:00:54
URL: http://ruddy.blogg.se/
Postat av: Maija

Facehunter känns kreativt, roligt och galet. Sartorialist känns mer påtvingat och pretentiöst. Konstigt hur det skiljer sig där.

Fast jag måste medge att vissa bilder hos The Sartorialist är obetalbara, som Young Parisian ett tag sedan. Helt fantastisk.

2008-07-15 @ 22:57:54
Postat av: Jessica

Hm, jag har tänkt mkt på det här ända sen jag snubblade in på din blogg o läste detta inlägget. Även om The Sartorialist och Face hunter har i grunden väldigt olika smak, tror jag mkt beror på att skillnaden ökar då Face hunter nästan alltid fotar människorna i en pose, medan The Sartorialist fotar människan i rörelse. Därmed ser det mer naturligt ut på de senare, och mer avslappnat.. Just a thought. Älskar din blogg btw. :)

2008-07-26 @ 22:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0