LV och måndagen.


Varje morgon passerar jag butiker som Louis Vuittion, Gucci, Nathalie Schuterman m fl.
När jag är utomlands älskar jag att kika in i deras flagship store och dylikt.
Det riktigt kittlar varje gång jag landar i en stor internationell stad.
Även om jag landar sent på kvällen tar jag alltid en kvällspromenad för att inandas och njuta av smaragderna.
Sedan när jag lägger mig på huvudkudden längtar jag efter att få peta, prova och eventuellt köpa något jag drömt om eller hux flux blivit stormförälskad i.
Förutom innehållet i butiken är utseende, design, planering, serivice och mycket mer viktigt för optimal shoppinglycka.
Är den inte intressant stylad, stökig och trött tappar jag lusten.
Det värsta jag vet är för hög musik eller stank och sönder AC.
Jag måste säga att jag tycker om Louis Vuittons enkla, men fräsha skyltningsbakgrunden här i Stockholm funkar för mig.
Men jag ställer mig genast frågan varför är det så trista skor i fönstret?!?
Skulle inte dessa fagra skor från vårkollektionen 2008 ha passat bättre än trötta loafers och ballerinor?
Nu vill jag inte gå in där. Bara hem.
Kanske lyckas man hinna med Nathalie Schuterman-rean imorgon, hoppas.

puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0