Jag tror jag vet hur den där doften är

vivelafrance

Nu längtar jag efter mina fräknar. Oborstat soltorkat hår. Jag får sånt där Ronja-hår då fast mer åt det lockiga hållet. Gillar det endast i begränsad upplaga. Men nu vill jag ha det. Sedan en sen eftermiddagssol. Känna mig smått dåsig efter en lång dag med aktiviteter på stranden. Hoppa och dyka från klippor. Ju mer adrenalin-kickar desto bättre. Inbillar mig att jag har krypit upp under trädskuggorna. Sluter mina ögon och lyssnar till vågorna, folket som skrattar, konverserar på obegripligt språk (fast jag låtsas förstå) och solen, som fortfande kittlar mig på tårna och magen. Planerar lite inköp beståndes av lime sorbet och rosé. Is. Mycket is. Fransk lounge musik. Ja och det är bara klänning som är klädvalet. Stor smaragdring. Lavin Éclat D'Arpège bodylotion (den är lovely). Huden skimrar gyllenbrunt. Armbandslänken klingar fint mot min vänstra handled. Vita tänder. Förväntningar. Bus i blicken. Kvällsvibrationer. Den där doften. De där läpparna. Hur han stryker handen längs min kind. Jag garvar. Lite lätt. Böjer vagt ner huvudet för att på oskyldigt sätt liksom underifrån bakom mitt hår titta upp på honom. Ni förstår? Dra på överläppen. Låta framtänderna skymtas och ett busleende träda fram. Det får inte bli för allvarligt. Jag kan bara inte hantera det. Eller jo men spänningen, spelet och ovetandet då? Hm, vet ni vad? Den där doften jag pratar om... Jag tror jag vet hur den är. Fint va? puss.


Kommentarer
Postat av: Elin

gör så... ha en bra kväll.. kramelikram

2008-03-09 @ 18:11:06
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: annika

åh ja så fint. åh. den är fantastiskt fin. ja då. åh. jag behöver lite av den doften.. och den känslan. ska locka fram den på något vis.

allt bra med dig? ^^

2008-03-09 @ 18:13:45
URL: http://werewolf.webblogg.se
Postat av: Lollo

ja sommar och sol hade varit härligt!

2008-03-09 @ 18:30:15
URL: http://www.confessionsbyme.blogg.se
Postat av: Micke

Jag vill ha sommar, eller iaf vår så man får se lite hud på damerna!

2008-03-09 @ 20:45:35
URL: http://ungman.blogspot.com
Postat av: Danni

Åh, det låter ljuvligt! Jag vill också ha sommar och sol och oborstade ronjalockar ;)

2008-03-09 @ 22:52:06
URL: http://miumiu.blogg.se
Postat av: annika

jag håller med dig. jag förstår inte varför man alltid vänder det mot det ena könet. folk ska alltid dela upp saker i två delar, två sidor, samtidigt som man jobbar för att få ett jämställt samhälle. det går inte riktigt ihop i min värld. jaja. nu försvann jag också lite. hah

helgen har varit bra :) min vän från paris har varit hemma så jag har varit med henne bland annat. och idag var det 30-årskalas. jiho (hm?). måttligt roligt. din helg?

2008-03-09 @ 23:17:50
URL: http://werewolf.webblogg.se
Postat av: nathalie

alla - whiwhi helgen var underbar! otroligt lugn, men ja var grymt på klättring.. typ i 5 min haha

ni e söta, nu vill ja som sagt ha sommar

2008-03-10 @ 09:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0