beauty day.

Jag tänkte att jag skulle berätta vad jag har i mitt badrum.
Inte som en guide, utan bara mina favoriter och vad som fungerar bra på mig.

Så hur ska jag göra det här?
Det får bli en teckning av alla favoriter som poppar upp i huvudet.
Helt enkelt bara sätta mig ner och klottra.
Så voilà, här kommer mina darlings från badrummet.


1. Parfym - Lanvin Éclat D'Arpège - Den luktar ljuvligt, förstår inte att det var min kompis Karolina som fick tvinga mig att börja använda den. Var nämligen en present från pappa, som jag var osäker över. Nu är jag så fast.
2. Body lotion - Lanvin Éclat D'Arpège - Dofta lika ljuvligt som parfymen!
3. Shower gel - Lanvin Éclat D'Arpège - Likadant här.
4. Schampo - Kérastaste Reflection Bain Miroir - Hade jag inte provat den här efter ELLE-galan hade jag aldrig vetat om att det var den rosa som jag skulle ha, trots att jag inte har färgat hår så fungerar den magnifikt på mitt hår.
5. Balsam - Kérastase Reflection Croma Reflect Milk - Helt okej!
6. Hårinpackning - Kérastaste Reflection Croma Reflect Masque - Underbar, har i den extra länge. Grymmast resultat om jag bastar med den i!
7. Hårskydd - Pantén - Handlar jag superbilligt på Eden för 30 pix. Tack Emma för budget-tipsen! Förr använda jag Kérastaste...
8. Silikondroppar - La perle - När jag plattat håret har jag i litegrann av detta och vips så blir det kanon!
9. Cocosdroppar - Body Shop - Eller så har jag det här i topparna och överhåret. Luktar underbart och är sjukligt drygt. Har aldrig köpt nytt. Dock får man bara pytte pytte lite av det annars blir håret fett.
10. Handkräm - Oriflame - Blå förpackning och magisk.
11. Ansiktskräm - La Mer - Farligt bra och farligt dyr. Vågar inte tänka på priset. Hade Dr. Hauschka förut. Kände inget speciellt med den så jag bytte!
12. Ansiktsmask - Kerstin Florian - En grön mask som är toppen. Dock är jag öppen för förslag här!
13. Ansiktsrengöring - Inget, jag behöver hjälp här.
14. Blommig träborste - H&M - Det är fint att ha romantiska borstar. Desto viktigare är det att man har riktig borst och inte i plast det torkar nämligen ut håret. Så har du plastborste köp en med svinhår och variera!
15. Ögonskuggor - Lancôme - De är så mjuka och så har de färger som passar mig.
16. Mascara - Maybelline the Colossal Volum' Express - Den är helt enkelt grym, kliar inte i ögonen och billig!
17. Läppglans - Mother Pucker - Galet grymt. Min vän Gigi köper det i London åt mig. Det är som små bitar som nyper i läppen så jag inbillar mig att de blir större. Fast det är super i färg, doft och inte för droppig.
18. Spray - Glamour Queen Schwarzkopf - Bäst sprayet ever!
19. Smink - ID Bare Minerals - Har du fin hyr blir den toppen, sämre hy så är det tokrent. Det tog ett tag innan jag blev proffs på det, men nu så!
20. Concealer - Biotherm Forget it - Underbar sak! Fast jag använder den som täckstift, även denna tips från da Gizela.
21. Pincett - Rosa Tweezerman - Prickar de där minsta i ett naffs!
22. Nagelbandfixare - Body Shop - Ett toppenkitt med olja för naglar och nagelbandspetare.
23. Nagelpetar - NK - När jag har långa naglar är den fint om jag har den med i väskan.
24. Nagelknipsare - Åhléns - Hatar nagelsaxar, måste vara knipsare obs en grym sådan dock.
25. Tandtråd - Apoteket - Är inte så flitig med denna som jag borde efter haft tandställning i högstadiet.
26. Munvatten - Dental Apoteket - Därför är denna tusen gånger bättre och går tokfort så är man superfräsch i munnen. Illningar försvinner!

Det var allt. puss.

Translation: These are my favorite beauty things that I use daily.

Kommentarer
Postat av: Carina

Jag älskar den parfymen, vad kostar den?

2008-11-30 @ 12:04:29
Postat av: emma

åh, vilken rolig lista! är så himla kul att läsa om vad andra har i sin väska/badrum/garderob osv. :D

2008-11-30 @ 15:03:59
Postat av: nathalie

carina - jag vet inte exakt, men $95 för 100 ml förut men nu finns den kanske billigare



emma - ja det är nästan lite förbjudet!

2008-11-30 @ 21:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0