vinterros

Nu är vintern här.

Jag hittade kanske det finaste ordet idag.
Vinterros.

Visst klingar det vackert?
Jag älskar det.

Jag tänker att jag pulsera fram i snön idag.
Kramsnön knakar under mina skosulor och plötsligt snuddar jag vid något skört.
En liten kvist.
Pudret trillar av och fram träder rosen.
Jag tror inte det är verkligt.
Den är som frosten själv.
Andas jag eller rör vid den, kan den försvinna.
Jag måste röra.
Är den verklig?
Lite som att nypa själv för att inse att det inte är en dröm.


bertilsud

mamluke

Vinterrosor finns.
puss.

Translation: Winter rose exists. Isn't it the most beautiful word you ever heard?

Kommentarer
Postat av: Johanna

fint skrivet. Vinterros var en himla mysigt ord.

2008-11-25 @ 10:58:12
URL: http://passepartout.webblogg.se/
Postat av: nathalie

johanna - visst är det! strålande underbart!

2008-11-25 @ 13:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0