hej kära dagbok.

Hej kära dagbok,

Idag tänkte jag blotta oss lite.
Hoppas det är okej.



Mina år i dessa böcker.

Ja, jag brukar faktiskt alltid börja mina inlägg så "Hej kära dagbok".
Jag vet att det är lite väl gammeldags och kanske torrt, men jag tycker om det så.
Ibland skriver jag helt andra rubriker, men får alltid lite dåligt samvete då.
För dagbokens skull alltså.
Den ska ju orka få veta saker, orka stå för saker och orka få spetsen tryckt mot sig.
Ibland i timmar. Va, kan ni tänka er att bli tatuerad i tre timmar?
Ibland kommer tårar också.
Usch, hur obekvämt kan det bli?
Eller lim och konstiga färger.
Jag skriver helt enkelt om dagböcker idag.
För när jag skulle ta ut en låda högst upp i min ena garderoben ramlade en av mina första dagböcker ut på mitt huvud.
Bang.
Jag hittade flera.
Alla i olika färg, form och material. Prinsessor, dinosaurier, enfärgade, blommiga, järn, med eller utan lås.

Jag var tvungen och öppna dem.
Läsa.
Man läser inte andras dagböcker.
Så vem har ritat en snopp i min ena dagbok?
Illa.
Jag har i alla fall inte läst din.
Tråkigt för dig om du fått reda på saker du aldrig visste.
Inte så mycket att gotta sig i. Eller har jag?
De som tycker om att läsa mina urspårade drömmar eller hur jag känt för tusentals olika inbillade kärlekar, så fine.

Tänkte typ visa min söndag i dagboksversion.

Framsidor kan vara så här vackra.

le thé des écrivains

Helt enkelt den finaste titeln jag äger på en dagbok.

Det ska kanske vara svårt att få upp dagböcker så man inte får äckliga saker ritade i dem?
Fast man ju i och för sig få upp dem på en nanosekund med ett gem.

Jag gillar mitt hjärtlås i järn.

En annan framsida, utan text.

Symmetri, kanske jag borde få mer av i min vardag.

Jag ritar en del också.

Klänning med ett blomminpirerad midja, från ett kyrkofönster.

Jag har ibland en kittlande känsla inom mig.
Då vill jag bara skrika.

En del av mina flickor får då göra det åt mig.

Eller så klipper jag ut bilder.

Lipa.
Så här börjar faktiskt den svarta dagboken med rosett.
Adina Fohlin.
Vi dansade balett som små.
Hon blev supermodell.
Inte jag.

I mars kunde jag inte sova.
Då spårade jag i mörkret.

Ibland skriver och ritar jag i svarta rum.

Ibland i färg och i ljuset.

Hon är min lejoninna.
Jag gillar ju Pippi Långstrump.
Fräknar.
Rött hår.
Knasig brud.

En till tjej.

2003

Ibland lite drömskt ihopplock.


Att sveva eller inte sveva.
Stockholmska.

Om inte skrika.

Så hoppa.
Det måste man ju göra!
Eller?

När jag en dag skriver vad jag vill ha livet en dag blir det

Jag är lite som en vuxet barn.
Skitlarvig. Jag gillar larv, flabb och inte så jäkla mycket korrekthet.

Är jag lite agro idag?

Jag hittade en silhuett från 2006

Jag hade mycket hög midja och knälånga kjolar då.
Med pumps så klart.

Så här slutar den svarta dagboken med rosett.

Clown, cirkus, maskerader, dekadens.


Det var allt för idag.

puss.

Translation: My diaries 1990-2008.

Kommentarer
Postat av: Elena

2008-10-26 @ 16:22:03
Postat av: Elena

Oj vad fint!

Idag har jag också velat pyssla, vara kreativ och rita skriva.

2008-10-26 @ 16:23:29
URL: http://www.hejpadighenrik.papper.fi
Postat av: Jessica

Du tecknar jättefint.

2008-10-26 @ 17:07:41
Postat av: Cecilia/Fashion Affair

Jag håller med ovanstående kommentar, så otroligt fina teckningar/illustrationer.

2008-10-26 @ 17:19:33
URL: http://blogg.stureplan.se/pub
Postat av: Nadjii

Gud så fint du ritar! nu blev jag oxå lite sugen på att ta fram block och pennor:)



Grattis i efterskott btw!!!!

2008-10-26 @ 22:07:14
URL: http://thencloset.blogg.se/
Postat av: Anonym

elena - japps söndagar e bästa pysseldagen



jessica - åh tack du



cecilia - men tack



nadjii - thanx, men vad snäll du e

2008-10-26 @ 22:27:20
Postat av: Little Peaché

Sv: Vilket underbart inlägg! Och vad fint att du gillade mina skor! Tack!



Kram på dig

2008-10-27 @ 09:06:19
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: Emma!

Herregud vad fint du tecknar! Helt galet juu! Detta var ett riktigt kul inlägg. Och grattis i efterskott! ^^

2008-10-28 @ 16:40:57
URL: http://pearldiver.blogg.se/
Postat av: amanda

det här kan vara det finaste blogginlägget jag läst. och du ritar fantastiskt!

2008-10-28 @ 22:20:30
URL: http://birgerjarlsgatan.blogg.se/
Postat av: nathalie

emma! - me sweetly tack



amanda - du e ju för söt!

2008-10-29 @ 11:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0