måndag morgon.



I helgen var jag på Nordiska museets årliga chokladprövning.
Hela landets pralintillverkare hade samlats tillsammans med passande ost- och vinleverantörer.
Mycket var gott, men betydligt mycket mer var otroligt vackert.
Bara dess askar, färger och förpakningar gjorde mig glad.
Det svåra var att välja. Så istället för att titta på allt och välja sen köpte jag det som föll mig in.
Bitarna ovanför fick komma med hem, även ett underbart chokladte som luktar som ett godare chai-te.
Visste ni att Chai-te görs av svaga chokladbönor?
Det var i alla fall vad damen jag bodde hos i Kroatien sa, då chokladträd växte utanför våra fönster.
Sesamfrönchoklad och chockladklubbor slank också med hem.
Jag älskar nämligen klubbor.
Egentligen är karameller det bästa, men dessa klubbor ska man tydligen stoppa i het mjölk så att det blir varmchoklad.
Himla romantiskt tyckte jag.
Just det prövade en Tequilaost, som var galet god.
Nu har jag ingen bild på den, men däremot en formidable ost från Frankrike som man kan äta så här piffig frukost med.




Ses senare, hoppas ni har en fin måndag!

Translation: This week-end I did chocolate tasting.

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja det var ritkgit roligt

2008-10-13 @ 14:18:16
URL: http://prinsipesans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0