Idag äter vi sötsaker och skrattar

Hur kurar man inte en bakisdag som denna bättre än ett ryck till LADURÉE

Hm förutom Macarones så är Passion Framboise min favorit.
Första gången jag var här i Paris, på egen hand utan mina föräldrar, var jag 19 år fyllda.
Jag hade nämligen i födelsedagspresent till min dåvarade pojkvän köpt två biljetter till Pars över nyår, bara så där.
Inget hotell eller planer.
När vi väl kom hit visade det sig att det tre-stjärniga hotellet vi bokat dagarna innan endast hade enkelfönster, inga täcken och kallvatten.

"Men what a heck, what can't romance not do?" tänkte jag.

Så vi värme varandra mer eller mindre med kärlek, för trots tusen lakan och inrökta filtar skakade jag.
En dag när vi promenarar i vinterkylan, isande sådan och inte alls så frisk som man hoppats, är blodsockerhalten snart på noll. Och när den når den bottnen så är jag inte sötast i världen, även om han tyckte det.
Jag kan bli ilsken och envis som en åsna som tappat sin svans eller nått! För att sen bara bli tyst och apatiskt.

Här går vi på Champs-Élysées och jag ser det söta lilla taket med de guldigabokstäven invävt av kringelheter.
Jag utbrister: "Åh vi måste gå in! Titta så sött."
Efter femton minuters vänta, med mycket tvivel huruvida denna kö skulle bli min död, blir vi placerade i det mysigaste lilla rummet fyllt med glasburkar fyllda av färggranna bakelser.
När meny väl kommer beställer jag tre Macarones och en Framboise Passion rakt av för jag älskar hallon.

Följ med mig och ät lite sötsaker vet jag.

Piffiga skönheter gör vem som helst på toppenhumör.

Det blev en take-away.

Vad fanns i påsen?


En rosa liten ask


med 12 färgglada Macarones och...


Den godaste lavendel-parfymen, som hade en fin liten parfympuffare.
Emma kommer dofta godast i stan.

Så magnifikt.
Nu är jag glad.

Translation: The best way to cure a hang-over is to visit LADURÉE.




Kommentarer
Postat av: Elena

Ack sa fint!

Tank att jag en gang fick hora att bakelserna i Paris bara skulle smaka ackel aven om de ar finaste i varlden.

Jag fick sa ont i hjartat men du..

nu har du visat att det var bara en liten bitter logn!

Tackar sager man :)

2008-09-28 @ 12:57:58
URL: http://www.dibadaba.blogspot.com
Postat av: emelie

men åh så fint. jag vill också åka till paris! min syster gjorde faktiskt som du och köpte biljetter till paris till sin pojkvän. de åker dit över nyår. avundsjuk är mitt mellannamn.

2008-09-28 @ 16:00:17
URL: http://whirl.se/wp
Postat av: kajsa

hade jag haft en vän som åkte till Paris och köpte en underbar present som den där hade jag gråtit små tårar av lycka. Speciellt just nu. För jag lämnar skåne imorgonbitti. Och det smärtar mig.

På onsdag är jag i Stockholm. Då ska vi fika och jag vara glad.

Sandra har mitt nummer förrsetn om det är något!

2008-09-28 @ 22:27:42
URL: http://aenigma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0