philosophy

Jag blir så ledsen.
Alla dessa fina flickor som bloggar om hur dåligt de mår.
Eller alla dessa självmordsajter.
Trots alla otroliga kommentarer och bekräftelser,
fortsätter de att snurra runt i sitt egna mullvadshål utan framgång.
Självplågeri.
Uppmärksamhet.
Det kommer inte att bli bättre.
Du blir inte friskare.
Eller snyggare.
Kanske smalare.
Ensamma.
Definitivt olyckligare.
Om det är så att ni inte fylls av livet.
Försök då lista ut vad som fyller ditt liv.
Det kan vara något pyttelitet.
Bägaren är er.
Så sluta upp att gräva er egen grav.
För vem vill dräpa?
Skratta.

Personligen fyller jag mig själv med philosophy's 'falling in love'.
Den doftar som en sommarhet takterrass.
Fylld av rosenvindar som omfamnar ditt hår och magiskt flätar samman det till en tulpan.
För att klättra ner och åter finna liv i din spröda röda tyllkjol som busigt bumsar upp och ner.
Innan du hinner bli generad fortsätter den behagligt flygturen ner längs dina ben för att ta ett slingrigt farväl.
Tror du, men icke.
Som en blixt stormar den åt sig en sprakande cocktail.
Om det inte vore för att vinden är så välkomponerad skulle den ha skvätt ner hela ditt bröst.
Istället hoppar en droppe, likt en välskapt pärla, ut ur drinkens våg upplöst ur vindens hets.
Den landar perfekt på din öppna muns tunga och smälter som kärlek.
Din nästintill isande min förvandlas till inga farors oro.
Den har nästan lämnat dig och innan du hinner känna saknad gör den dig snart påmind om dess existens.
Den flyr molnen och mirakulöst sänder den dig himlens alla bortom sprakandes stjärnor.
Det är bara att välja en.
Den är din.
Bara din.

philosophy
Min. Vilken är din?

Kommentarer
Postat av: Elin

jag är så övertrött att jag blir pigg :)

2008-05-14 @ 12:02:41
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: anna

det här är lätt det finaste jag läst idag. :)

2008-05-14 @ 22:17:45
URL: http://aaccz.blogg.se
Postat av: linnea

å parfymen. bara beskrivningen av den får mig att vilja ha den!
fint skrivet. =)

2008-05-14 @ 22:26:00
URL: http://ilestmoncheri.blogg,se
Postat av: Emma.

Väldigt bra skrivet.
Det här ska sparas på min dator.
Tack Nathalie!

2008-05-15 @ 19:26:57
URL: http://pearldiver.blogg.se
Postat av: nathalie

emma - åh tack du söta
linnea - ja köp den, man blir beroende
anna - tack tack

2008-05-16 @ 15:21:24
Postat av: Josilje

This is a very interesting website, I have added it in my favourites. Keep up the good work.

2008-09-24 @ 09:19:34
URL: http://josilje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0