söndagstips.

EVENING.
Jag blir så larvig när jag blir kär. Så sjukt jäkla skakis på benen.
Galet nervös. Åh crap där e han. Va cool. Lycka till, jag som bara
säger absurda saker eller ser till att stämning blir stingsig och
allmänt awkward, både för mig och honom. Helt plötsligt har en
atombomb släpps i mitt huvud och det är sekunderna mellan ljud
och bild blir ett - ett enda stort vakuum - jag får inte fram ett ord.
Ibland blir jag t o m arrogant. Knäna viker under mig och jag vinglar
till lite onormalt mycket i mina skyhöga klackar. Jag börjar ragga
på andra framför honom. Satan i gatan vad jag är omogen. Det går
ju alltid så hysteriskt bra första kvällen. Jag känner bara: "Shit han
är het och honom ska jag ha." Men sedan kommer nästa gång. Svep
ett glas extra. Då mina vänner. Jag hatar det. Just det, sedan måste
jag alltid, alltid se perfekt ut. Vad sjutton gör man när man inte gör
det? Va? Jag har så höga förväntningar. Hoppas på så mycket. Kan
inte nöja mig med lagom. Är detta en drog? Ja och jag antar att jag
har rätt till det eftersom det bara är jag som lever mitt liv. Jag menar
jag har mina visioner om man säger så. Men ibland, ibland kan man
bara bli så förbaskat blödig. It's time to shut up and dance.

"I've got the world on a string
Im sitting on a rainbow
Got the string around my finger
What a world, what a life - Im in love"
- Frank Sinatra

Fladdrande Newport-atmosfär med invecklade tragiska öden, men
ack så lätt. Brustande syskonskap, obesvarad kärlek, ständigt jakt
på bekräftelse, rationella öden. Det här är filmen om mitt liv. Det finns
inga misstag. Lev på och våga göra de där utsvävningar. Shit, vet
ni förresten vad min mamma sa idag under vår middag? "Nathalie,
min älskade, jag förstår inte att du snart fyller 24", och så tittade hon
på mig med ett sånt där mysteriskt leende. Vad betydde det? Fattar
ingenting, men det gör inget för jag älskar henne ändå. Men kanske
förstod jag, bara en pytteliten del.

Förlåt för att jag är så flackandes i mina resonemang, men se Evening.
Ni kommer garanterat att älska den. Claire Danes är

vacker.

image786

image787

image788

image789



image785

image790

Bilder: imdb.com

puss

Kommentarer
Postat av: Cecilia/Fashion Affair

Kärleken, den kärleken. Jag tyckte det var en förtjusande beskrivning du gjorde. Borde se filmen, verkar fin!

2008-04-13 @ 23:50:57
URL: http://www.pub.se
Postat av: nathalie

cecilia - åh tack! ja se den den e om inte annat klädmässigt inspirerande

2008-04-14 @ 20:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0