enkla partytrix

Nu blir det lite frisörskola à la Nathalie.
Mina mest använda och bästa partyfrisyrer.
Häng med
!

LOCKAR





tvätta håret
blåset det
rulla upp på värmda papiljotter
dela in håret i olika etapper
börja uppifrån
spraya
ta ut efter 20-30 min
trä igenom med fingrarna, för att sära på lockarna (om man vill)
spaya igen

RAKT


tvätta håret
föna rakt
plattånga hela håret i etapper rakt
ta cocosfett eller silkondroppar (pyttelite) i överhår samt topparna

UPPSATT






vattenkammma håret
ta två snoddar och vira runt
hästsvans eller knut
spraya lätt framifrån

NATURLIGT





tvätt håret precis innan utgång
borsta igenom och vrid ut med handduk
låt vara
det torkar under en timme ute
om man vill festa till ta en, två, hårnålar och trä i på varsin sida
alternativt något diadem eller hårband, tada!

FLÄTOR



dela håret i två lika delar, alternativt bara en del
fläta hårt eller löst
spraya
ruffsa till hårbotten

HÅRSVALL



tvätta håret
blås torrt
värm upp locktång
ta locktången och rulla upp lockar
spraya (inte för hårt spray)
håll locktången ungefär 30 sek
släpp ut, utan att dra
finslipa i fram för charlie's angels-effekt
spraya igen (det kan vara hårt spray)
sätt dit ett tjusigt hårspänne

NÖDLÖSNING









vira in överhåret i en snodd, klämma eller fint hårspänne
fungerar alltid som nödlöstning inför fest!

Foton: från min karmera & Sandras.


Translation: My most frequently used hairstyles.




Kommentarer
Postat av: Nadja

Jag älskar dem alla, ditt hår är helt underbart!



Hum jag tror att jag kopplade din kommentar till ett inlägg då jag bara kollade rubriken;P Några fina nyårsplaner än?

2008-12-27 @ 11:38:38
URL: http://thencloset.blogg.se/
Postat av: Emma.

Å Himmel! Ditt naturliga hår är ju underbart!

2008-12-27 @ 18:41:25
URL: http://pearldiver.blogg.se/
Postat av: Zandra

Absolut! Visst skulle jag göra sådär, alltihop.

Om jag bara hade ditt vackra hår, men du kanske kan göra flätorna och naturligt åt mig ;)

Så kan jag ju alltid låtsas =)



Ha en fin jul! =)

Postat av: nathalie

nadja - åhå tack! nyår blir nog en stor tjusig fest, kvar i stan skulle jag tippa!



emma - åh tack snälla du.



zandra - hoppas kanske att något partytrix kan funka på dig?

2008-12-27 @ 23:41:09
Postat av: Petra

tycker du liknar mandy moore på vissa bilder! :)

du var riktigt söt i lockar! :)

2008-12-29 @ 16:28:55
URL: http://petras.blogg.se/
Postat av: nathalie

petra - haha den har jag inte hört förut. roligt! lockar till nyår it is.

2008-12-29 @ 16:53:43
Postat av: Rebecca

Vilket snyggt hår du har kvinna! Har du rätt mycket självfall eller, tänkte mest när du hade det naturligt för då var det ju nästan lockigt...

Nu tänker jag i alla fall spara ut mina lockar!

2008-12-30 @ 08:49:01
URL: http://popfroken.blogspot.com
Postat av: Ms Shallow

ditt hår ser verkligen härligt ut. typ som drömhåret.

2009-01-02 @ 20:25:43
URL: http://msshallow.blogspot.com
Postat av: nathalie

rebecca - klart du ska!



ms shallow - nämen sluta!

2009-01-03 @ 13:42:30
Postat av: Henrik B

Jag tycker naturligt var mest foxy :)

2009-01-06 @ 00:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0