pudrigt, isigt och vitt.

På julafton tänker jag mig inte rött.
Röd ska jag ju vara på nyår.
Istället tänker jag mig isprinsessa.
Snödrottning.
Jag tänker vara pudervit.
Hur fint är inte det?
Sedan är jag så blek också, så mer puder i ansiktet med nyponrosläppar.
Undrar om man skulle göra håret ännu mörkare?
Stora ögonbryn.
Sedan är det bara lösögonfransarna på.
Sådär farligt, fladdrigt långa och fina.
Fylla i den pyttelilla skönhetsmouchen man har på vänster kind.
Tänkte bara ha svart eye-liner under ögonen, för att pensla på med vit tusch under.
Ett diamantspänne som får det böjliga håret att bli lite asymmetriskt på höger sida.
Höger sida blir bra.
Inga röda klackar.
Det blir svarta i sammet.
Skulle vilja ha mörkgröna, men äger inga.
Så det här blir fint, vitt, svart, diamant.
Hur vore den här?


the dress

Translation: I'm going to be white like the snow queen on Christmas Eve, not red.

Kommentarer
Postat av: Frida

Sounds lovely! Vitt till julaftonen och den där röda dressen med DE pjucksen är ju perfekt till nyår! Ser framemot resultatet:)

2008-12-13 @ 22:38:02
URL: http://fashionvision.blogg.se/
Postat av: Emma.

O vad fint! jag hag ingen aning om vad jag ska ha på julafton... inte nyår heller för den delen... suck..

2008-12-14 @ 00:35:06
URL: http://pearldiver.blogg.se/
Postat av: nathalie

frida - haha yes!



emma - din vita klänning så klart!

2008-12-14 @ 13:31:10
Postat av: a spoonful of mint

Den var vacker!!

2008-12-14 @ 22:32:35
URL: http://www.mintminty.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0