Paris för en förmiddag.

Idag hade jag en av min drömmars dagar.

Efter knappa 1,5 timmes sömn ringer väckarklockan min på halv sju.
Bara för mig att kliva upp. Kvart i åtta på Söder var det som gällde.
Kvart i åtta, ringer min naprapat och undrar var jag är. "PÅ VÄG, PÅ VÄG!
Sitter på 2:an," ursäktar jag mig. "Aha, okej med då så då är du ju snart här!
Ring om du inte hittar," kvittrar hon glatt tillbaka. Vilken morgonpingla!
Vädret hade redan gjort mig till en solknippe, men detta, detta gjorde
mig superglad. Min knappa sömn var nu som bortblåst. Till min glädje
upptäcker jag snart att jag fått med mig mina solglasögon. Lovely! Väl
vid Chokladfabriken och solglasögonen på letar jag upp Fjällgatan och
får en rekordsnabb behandling. Pyntar och beger mig mot Skånegatan.
Väl där hittar jag det underbaraste caféet. Jag vet att jag är lite efter här,
men jag är faktiskt ingen söderböna. Så Sacré Coeur det blev. Nio på
morgonen. Jag beställer min frukost. Beståendes av en jättemumsig
smörgås och nyttighetsshake, med ingefär och diverse mumsiga saker.
Ja, jag har alltid gillat sånna där konstiga grönagula drinkar. Min mamma
är ett vitaminfreak! Man fick t o m sugrör till så gissa om det förgyllde
mitt sällskap med Fashion Marketing-boken jag tagit med. Min plan blev
snart ganska kristallklar. Efter jag avverkat kapitelet skulle det bli second
hand-shopping i SoFo...

Ja, då var det ju så att det där lilla kapitlet blev det lilla kruxet m a o det tog
sin tid... Fast det gjorde verkligen inget. Det fanns liksom så mycket fint att
iaktta hela tiden, vilket kanske förklarade det min slowmotion-läsning... Det
var många mysiga kamrater som satt och hade sin torsdagsfrukost fram till
elva. Andra ensamma själar som jag kom in antingen tomhänta för lite mat
eller med sina datorer. Ska vi göra sällskap där snart med våra datorer?
Eller utan? Jajajaja! Musiken som spelades gjorde mig alldeles varm i själen.
För att inte tala om färgkontrasterna och alla dessa fina detaljer. Och servicen.
Utmärkt! Jag fick t o m ett nytt ljus när mitt frukostljus var på väg ned. Sötast
var alla tavlor och speglar som hängde ovanför frukostbuffén. Men även
toaletten och dess skylt. Jag var liksom fast i den franska drömstaden - Paris
för en förmiddag. Följ med mig:

image700
Underbara väggen ovanför frukostbuffén
image698
Sacré Coeur från hörnan min. Om man kunde fånga melodin...
image709
Inte utan mina solglasögon...
image704 image705
Ljus och läskande lemonad
image702
Badrummet
image707 image706
Rosor, grönt, blått, guld och mera ljus
image708
Fashion Marketing
image703
Ladies

Vid tolv stod jag inne på Stadsmissionen raffsandes bland smyckena då
jag plötsligt hör en röst. Utan att hinna tänka vem det är eller vända mig
säger jag lite frånvarande (fortfarande fast i min franska dröm): "Jaaa Katta...
Vad är det?" Och precis när jag hör mig själv säga det vänder jag mig om
och där, ja gissa, just precis där står hon Katta. Min gamla klasskompis.
Trevligt värre! Intressant det där hur man liksom känner igen vissa vänner
som man varken sett eller hängt med på år och dagar. Ibland nästan lite
spooky, eller hur? Efter min rivstart tackade jag kassörskan och begav mig
till tjallamalla med 4 halsband, 2 armband, 1 blus, 1 pälsmössa och 1 hår-
kreation rikare. Wiwi.. Även härinne fanns det massa fint. Men jag gick
faktiskt bara loss på ett par fisk-örhängen, men ack så fina! Ni vet sånna fisk-
smycken från 30-talet, fast i ny form. Hoppla, hoppla, mera shopping och jag
blev fast på Lisa Larsson. Otippat. Haha. Där hittar jag världens mest mest
mest bedorandes lilla frasbit. En armbandslös, korsettfixerad vit Laura Ashley-
klänning och till det en guldrosberlock. Åhå. Nu var klockan runt två och sushin
kallade. Dock blev det ingen utsvävare för nu var jag på shoppingsprång. Lalala..

Efter ett avverkat SoFo och glada miner tror jag att det kommer att bli ett par
Acne ljusa L.U.V/Okej. Götbacken var ju givetvis tvungen att få sig ett besök.
När man ändå är här! Ett par American Apparel matta latex tights, rosa klänning
och vit poncho-liknande sak. Begav mig sedan till Åhléns för jag behövde vita
strupbyxor och ansiktsmask. Gud gissa om jag var dödens död när jag klockan
sju staplar in i min lyan. Men det gör inget för dagen var en dag med guldkant.
Och yes Emma jag är fortfarande sugen på shopping! Så imorgon lär det ju bli en
kortis förbi Upplandsgatans utförsäljning. Luella vore ju inte helt fel! Spännande.
Kul att ni orkade läsa hit. Det blir en liten bild på klänningen och fiskarna.

image711
Vad matchar inte bättre än Laura Ashley på Laura Ashley bakgrund?
image714
De små fiskarna...

Nu ska jag klippa av klänningen till hälften samt sy in den lite i livet.
För sen blir det poff, brak, kanon en underkjol och ett mästerverk.

Sov sött alla fina.

Kommentarer
Postat av: Rana

låter underbart. vill också träffa gamla klasskamrater på stadsmissionen. tyvärr hänger de av någon outgrundlig anledning på drottninggatan istället.

2008-02-29 @ 01:16:50
URL: http://jagochkarl.webblogg.se
Postat av: Elin

åh vilka mysiga bilder :) åh vilka fina glasögon..

2008-02-29 @ 10:11:13
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: annika

din dag lät fantastiskt. läste igenom allt från början till slut, underbart. jag brukar också gå den rundan, i alla butiker. åh jag romantiserar alltid upp sofo, haha. men å andra sidan tycker jag att det är romantiskt. vårsol. glass på nytorget. grus på marken. pojkar på cyklar. fika på hermans. gud jag kan inte sluta älska våren! min dag var också fin, inte riktigt lika fin som din, men den var bra :) det är helg, ska du göra något kul? ^^

2008-02-29 @ 13:44:19
URL: http://werewolf.webblogg.se
Postat av: Joakim

Fantastiskt, vad glad jag blir! Vi måste ses snart! blev ju verkligen en kort stund senast! Kram

2008-02-29 @ 18:04:08
URL: http://somen.blogg.se
Postat av: nathalie

rana - haha då förstår jag varför

elin - tack, det e tom ford

annika - jaja det är romantiskt

jocke - ja vet snart it is!

2008-02-29 @ 18:08:35
Postat av: Patrickalicia

Informative website! Thanks!

2010-11-16 @ 15:52:43
URL: http://patrickalicia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0