it's kiwi time!


image889

Hutter butter, jag är sjuker.
Har proppat i mig i kiwi. För det är väl bra?
Kiwi får mig att tänka på barnåren.
När jag var liten var min favoritfrukt kiwi.
När jag fyllde år skulle jag alltid ha "KIWITÅRTA!".
Dock hatade jag grädde så det skulle vara vaniljekräm, mosade bananer och hallon.
Detta låter säkert helt superäckligt i vissas öron, men jag älskade det.

image879
Sanslös papperskonst.

Kiwi får mig även att tänka på sommarstunder i Frankrike.
Jag och mina vänner brukar alltid åka till Nice där vi har vår "bas".
image884
Det här är takåsarna från Karolinas lägenhet.

Sedan cruisar vi runt och hamnar på favoritoaserna: Cap Ferrat och Cap D'Ail.
Nere i den anspråkslösa båtbyn Cap Ferrat,
vart bl a Cameron Diaz och Justin Timberlake gifte sig,
brukar vi ta en pause från sol och bad.
Här under ett apelsinformat parasoll har samma madame stått
sommar ut och sommar in och pressat det mest perfekta kiwijuicerna.
Jag känner ända ner i magen hur de läskar.

image887
Min fransos Thomas.

image881
Cap D'ail.

image888
Karolina för onekligen mina tankar tillbaka till dåtidens 70-tals Bondbrudar.

image883
Ton med fransk skvallerblask.

image886
Me.

Kiwi more?
Varför gör man inte Gino oftare?
Frukter i alla största allmänhet får mig att tänka på Stella McCartneys fruktkollektion för Chloé vår 2001.
It was magnificent!
Ville så gärna ha den vita ananastoppen som hängde över axeln.
Nej, jag var inte så förtjust hästmönster-eran som välde då också.
Exotiskt - me likie!

image876image877image878

Hur roligt är det inte att man i Asien köper frukt till varandra när man går bort?
Här om dagen köpte jag en ananas när jag skulle på middag.
Lite piffigare tyckte jag.

Nu önskar jag att någon kom förbi med något sånt här fint.
Inte nödvändigtvis en bakelse.
Bara något... Fint paketerat.
image875

Eller sweetness perfection.
image871image874image873


Ha en fin lördag. puss.

Foton:
Splat Worldwide
paper art
style
o´holysweet!

Kommentarer
Postat av: annika

kiwi är sjukt gott! dock tål jag det inte egentligen, men ibland kan det inte hjälpas. ananas däremot, mums. det är faktiskt en fin present. har aldrig tänkt på det tidigare. jag gav bort en chipspåse med ett gult sidanband runtom till min vän häromdan, borde kanske ha varit en ananas i stället. eller en vindruvsklase. ska vi göra gino nån dag? jag älskar, älskar, älskar det! förrsten, det finns att köpa fryst, redan färdigt alltså... den är god! mmh thihi

2008-05-03 @ 23:13:15
URL: http://werewolf.webblogg.se
Postat av: Linda

Hej,
och tack för din kommentar på min Flickr photo stream. Kul att se att du också är från Sverige. Du får absolut använda mina bilder på din blogg, all reklam är väl bra reklam ;)
Länka gärna till min blogg:
www.holysweet.blogspot.com

Ha det så bra!

2008-05-04 @ 23:05:54
URL: http://holysweet.blogspot.com
Postat av: nathalie

annika - ja vet! kiwikiwi. gino varför inte?

linda - nej vad roligt att du e svensk. älskar din art!

2008-05-06 @ 10:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0