den fina sak som flyger destinationslöst

Årets grej blev kanske stay-upsen.
Vissa av oss hade haft det i två år.
Men hösten 2008 kom trenden att bli mode.
Skinnpajen kändes överflödigt uttjatad, trots att den förbli het i olika kap.
Chanel-väskan hörde jag hetsen om, men såg föga riktiga.
Något som var fint var alla dessa underkjolar, trots att jag tycker de bör bäras under och inte som en kjol i sig.
Ja, jag bar den vita bara som den är så jag är inte bättre.
Att kjollängder tidigare följt ekonomiska cyklar vet vi.
Därför resulterade crashen i höst till bara ben och mer loggotyper?
Jag vet inte, men kort som tusan har det varit.
Fashion går fort och om man peka på ekonomin bland alla kreatörer vet jag inte.
På något underligt vis tar vi oss råd och tid, vilket jag älskar.
If not rich, play it!

Vackraste fotot

Fotograf: Mattias Satterstrm

Translation: One of 2008's fashion was stay-ups, but I wouldn't call it trendy. But this is a lovely photo.

Kommentarer
Postat av: Ms Shallow

finfinfin fjäril!

2009-01-05 @ 17:24:12
URL: http://msshallow.blogspot.com
Postat av: nathalie

ms shallow - gosh den e så het!

2009-01-06 @ 16:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0