jewels.

Idag hade jag min första lektion, International Business Principals, på tolfte våningen - jo man tackar.
Min lärarinna var galet sprudlig och nästan hoppade runt på golvet när hon undervisade.
Haha, helt fantasiskt!
Det intressanta med undervisningen är att man interagerar genom hela lektionen med läraren.
När hon ställde frågan om vi kunde ge ett exempel på ett multinationellt företag,
som har varit tvunget att anpassa sig jorden över.
Jag svarade:
 
"McDonald's."
"Yes, and why is that?"
"For example in France they serve beer."
"Alcohol that's right, excellent! What's more?"
"In India they have non vegetarian and
vegetarian meals."

Det hela slutade med att läraren pratade om donken en halvtimme.
Så nu har jag show off klart.

Efter skolan var det dags för lite lunch i Soho på Prince St Café.
Fika i Greenwich village på Café Angelique och shopping.
Jag måste bara berätta att jag hittade min favoritsmyckesbutik.
Den är helt seriöst amazing.
Handgjorda guld- och silversmycken och massa fina ovanliga stenar.

Här har ni Lori McLean


smått romatisk
Nästan lite julkänsla med granarna

Just det jag köpte självklart något.
En liten present till mig själv för att jag är här, typ.
Här har vi asken,
och inuti gömde sig...


Tada! De sötaste lilla små rosetterna ever.
Jag kommer att ha på mig dem varje dag!

Translation: Today I had my first class and then I went shopping cute ribbon earrings in Greenwich village.

Kommentarer
Postat av: jokern

"in India..."? har du missat Donken i Sverige kanske?

2009-01-27 @ 07:21:02
Postat av: Passepartout

oj så söta!

2009-01-27 @ 08:42:57
URL: http://passepartout.webblogg.se/
Postat av: Ida i Kina

Åhh det ser ut som om du har det fint där borta!

2009-01-27 @ 09:12:41
URL: http://www.idaikina.bloggsida.se
Postat av: Frida

Så urfina! Ha det gott!

2009-01-27 @ 11:55:21
URL: http://fashionvision.blogg.se/
Postat av: nathalie

jokern - jag berätta om sverige också



passepartout - tack



ida i kina - det e lovely



frida - whiii

2009-01-27 @ 14:10:41
Postat av: Thuva-Lisa

Åh mysblogg

2009-01-28 @ 16:44:31
URL: http://salivochtorst.webblogg.se/
Postat av: nathalie

thuva-lisa - åh men tack du söta

2009-01-29 @ 03:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0