första skoldagen


Den galna utsikten från klassrummet.

Kattis går upp sex varje morgon för att kitta sig till jobbet.
Allison tvättar och fönar håret i perfekta lockar varje morgon, trots att hon inte jobbar.
Jag å andra sida kittar mig väl också, men lite mer piano.

Igår var min första skoldag.
Även om jag hade promenerat dit dagen innan fick det bli taxi.
På åttonde våningen i ett klassrum hade de arrangerat en "get together" för alla utbytesstudenter.
Majoriteten kom från Paris så franska lär ju övas flitigt.
Vad mer kan jag säga?
Det var grymt uppstyrt med världen godaste lunch.
Utsikten hette mer än duga.



Efter en liten guidetur kan jag konstatera att de har allt från swimmingpool, basketplan,
squashanläggning, gym till konsthallar.
Den inte så tuffa dagen fortsatte med fika och shopping.
Rea är ju galet trevlig.


Ja det är Manolos, som kommer att passa utmärkt till denna.

När jag senare på kvällen trillade in satt de alla och sippade på lite vin.
Jag och Katten kände för att fira min ankomst så vi gick till den skönaste restaurangen som heter Public.
Det blev anka som huvudrätt och en falafelförrätt med kött.
Därefter lite sköna barer.
När vi till slut kom hem hade Allison och hennes grabb ordnat en helt gudomlig efterrätt med vin.
Helt bananas!

Translation: My first day at Baruch College.

Kommentarer
Postat av: Passepartout

åh vad spännande, och det var ju inte en dålig utsikt det där. Rea är väl för underbart.

2009-01-22 @ 18:41:22
URL: http://passepartout.webblogg.se/
Postat av: anna

jag orkar inte...kul...kuuuuul... haha va gör jag här?

2009-01-22 @ 21:59:46
Postat av: Nathalie

vilka underbara skor! spännande att följa dig i ny :)

2009-01-22 @ 23:55:01
URL: http://nenneblogg.blogg.se/
Postat av: nathalie

passepartout - den e grym



anna - kom kom kom!



nathalie - oh yes!

2009-01-23 @ 01:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0