batik

alltså det är så mycket som bara sitter inne i huvudet. så ligger det där, börjar damma och, och framför allt nöter på en - så att man blir galen! livsfarligt att hålla tusen saker i huvudet. man måste helt enkelt skriva ner dem. larvigt nog får jag för mig att det är bra "hjärngympa" att hålla allt i minnet. anyway, har jag börjat med lite listor igen; vilket är smått ångestladdat (gymnasietiden, då jag gjorde helt extrema plugglistor med mat-, dusch- och tv-pauser etc). hur ser mina listor ut nu? förutom stående "needing-list" (shopping-listan)? exempelvis gjorde jag igår en "låna-ut-lista". så nu har jag full koll på alla saker ni lånar från mig. böckerna i min bokhylla tycks ryka varje gång jag har någon hemma. skratt, men det e kul. får mig att inse att jag måste läsa mer. så denna vecka har jag läst två böcker. "fans" av fredrik strage. där jag fann evert taubes stalker intressantast (kan man säga så? mest intressant kanske, tror på bägge). sedan "min stora kärlek" av sarah dunn. två sidor som var intressanta. kärlek är svårt. sånt jag grubblar mycket på, eller känslor. genuitet. detta gav mig något:

"Jag vill inte låta cynisk, men jag kan inte hjälpa det. Man faller för en person för att ens undermedvetna gillar något i deras undermedvetna, och det är först långt senare som man upptäcker att det där som ens undermedvetna gillade var det faktum att personen i fråga är som gjord för att såra en på exakt det sätt man fruktar mest" s. 164

Sedan är ni som känner mig kanske bekanta med mina förkänningar, initutioner, verklighetsdrömmar och kallade vad ni vill..

"Jag fascineras alltid av tjejer som bara vet med sig, tjejer som äger den där jordnära, kvinnliga visdomen som trotsar allt förnuft och rationellt tänkande. De instinkter jag en gång kan ha haft togs ur mig för länge sedan, och jag är rädd att jag får nöja mig med ett system som krånglar." s.190

what more? batik! trott på det ett bra tag. t-shirts i alla ära, men vore det inte lite upfriskande med en sidenbatikblus? instoppad i kanske en midjehög kortkort-kjol! mm me likie, borde göra en! sen platta (jätteplatta) fyrkantiga och rektangulära väskor. i know sagt det ett år, men skriver ner nu. (ledsen att ni får känna av min list-mani). och just det grönt. grönt är färgen. bara sista notis. tack.

gårdagens inspiration:
image150

så vill jag tacka alla älsklingar för en underbar sommarkväll.

image149
jag, frida och anna

grattis emma 24!
image151

fler bilder inom kort kort promise! puss

Kommentarer
Postat av: Mikael Berglind

Batik kan vara riktigt snyggt, om det inte blir för massivt och hippieinspirerat. Hade en gång en hatt med ett lustigt mönster, men den försvann spårlöst efter en fest.
Ska få en inneboende i lägenheten from v.29! Fy fan va skönt!

2007-07-06 @ 07:36:50
URL: http://ungman.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0