just in it for the cash?


image281


mys lykke lie spelar i bakgrunden. okej lite uttjatad nu, men jag kan inte låta bli att tycka att hon e så förbaskat gullig! i think i'm in love with you.

så vad gör jag? okej jag ska sätta mig ner och plugga lite. varit på jobbet, föreläsning och nu hemma. men man måste ju få chilla ner en timme eller två. vad e det bästa sättet att göra det på? jo, slänga på en skiva på högsta volym o mysa runt. det gör iaf jag. lite slösurf också... då kanske ni som inte vet vill veta vad jag pysslar med för plugg och hur det ser ut? jag går ekonomlinjen med inriktning finansiering. just nu läser jag finansiella derivatainstrument : "options, futures & other derivatives". och JA det är så svårt som det låter, men hemskt spännanden. framför allt att konstruera exotic options. vill jag bli börsanalytiker? aktiemäklare? wall street? ja och nej. man kan säga att jag e in it for the cash och tänket, men hjärtat ligger i the arty party, därav har jag även gott tillskärarakademin så kläder det kommer det kommer!

största ångesten: blev ingen filmfestival för mig i höst.

roligaste nykomlingen:
en fransk liten vän som säger:

- il faut que tu viennes faire la fete a Paris
- oui oui, säger jag på den!


Kommentarer
Postat av: Mikael

Föreläsningar är jobbiga. Har haft en sinnessjuk förkylning, men måste ändå jobba.

2007-11-29 @ 20:10:45
URL: http://ungman.blogspot.com
Postat av: Timmaiken

Keep up these useful pieces.

2008-10-31 @ 09:24:24
URL: http://timmaiken.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0