den gamle och havet

image272
VILLE-FRANCHE


Igår var det söndag, som alltid smått deppigt. Pluggade och avrundade kvällen på DEN GAMLE OCH HAVET med mamma, Janne och Sofi. Oerhört soft och fisksoppa. Fast utan tomatsås. Nu kanske ni tycker att jag spottar i kristallglaset (fullt med cristal!), men det är vad jag tycker! Det är liksom godare med bara fisk, blåmusslor, kräftstjärtar, jätteräkor, scampi, bläckfisk, vitt vin, saffran mm utan tomater. What about tomatoes? Kan inte de få vara en egen soppa? Det gillar jag desto bättre! Okej, okej det var mumma och kiwi- och citronsorbeten. Trevligt. Gott. Tiden rinner iväg. Hemma igen halv tio för att köra sluttugget. Blir plötsligt trött. Somnar. Vaknar dyngsur. Emmanatt. Intensiva drömmar. Svart BMX. Skola. Lunch på räkor. Tandläkaren. Jobbet. Hem. Middag på kronärtskocka (ja, jag har a thing för det nu). Plugga. Här. Hmm..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0