Stockholms fashion week i repris

Tiden bara rinner iväg och jag känner att jag inte hinner med. Allt bara rullar på i 180. Just nu jagar jag den bland alla på löpandebandproducerande CV:s, plugg, jobb och happenings. Jag försöker få tid över. Not easy! Trots allt är saker och ting rätt roliga. För att spinna vidare på något som är roligt tänkte jag slänga mig tillbaka till Stockholms fashion week, som bekant ägde rum i augusti. Den var bra, men inte outstanding. Det är så mycket svart, grått, blått och beiget. Var är all färg och kabrak? Följaktligen, av alla de visningarna jag hann med samt var bjuden på, var Nikoline Liv Andersen min absoluta favorit. Här talade färg, volym och härligt stass för sig själv. Ja det var helt enkelt: poff, paff, pang! Given outfit för mig var de organevitrandiga shortsen i kombination med färgad pälsstass à la Russian Riviera sprall (om det nu säger er något). Andra visningar från + 46 var b la Örjan Anderssons Qoniak, som var betydligt mycket bättre än hans Cheap Monday, ajaj. Där kunde jag tom urskilja något snyggt, en stentvättad jeansklänning i raglomodell med uppvikta ärmar. Vidare blev jag mest imponerad av Nikolaj D'Etoiles sofistikerade visning på Narvavägen. Herrkläderna andades ljuvt av hav, sol och dold extravagans vars likartade omnejd omgav sig av bedorande fågelburar, gamla slitna resväskor och klinkande pianomusik... Och barn var lätt den hetaste accessoaren! haha.. puss!

image247
Bilder från Nikolaj D'Etoiles, Jag & Johanna, Resväskor, Fotograf: Ivan Da Silvan
Bilder från Nikoline Liv Andersen, Fotograf: Adam Österman


Kommentarer
Postat av: sandy

du är fin. hänga på fredag? jag ska driva runt stan med joakim. känner at tjag vill avsluta natten på berns. det blir bien.
vi hörs. kisskiss.

2007-09-20 @ 13:36:25
URL: http://niotillfem.blogg.se
Postat av: Aron

Vem är Johanna?

2007-10-05 @ 11:48:56
Postat av: Nathalie

johanna är hon som jag står med uppe till vänster m champagne-glaset!

2007-10-29 @ 22:59:48
URL: http://ruddy.blogg.se
Postat av: Adam

Kul att du har hittat mina bilder! :) och att jag hittade dom hos dig!

2008-05-19 @ 14:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0