puderdrömmar och fransk pop

image833
"In the Dance Class" av Arsen Kurbanov

Fåglarnas kvitter utanför mitt fönster ramar bara in himlens färg för perfekt.
Den är en perfekt puderdröm, som tavlan ovan. Min kärlek är på matlagningskurs
med långkok och själv har man sockerabstenens a la grande. Vad mer?

Jag har precis skrivit tre sidor om att det föreligger ett lönsamhetssamband
mellan jämn könsfördelning på arbetsplatsen och rekrytering av kvinnor till
ledande poster. Dessa trötta finansföretag och advokatbyråer måste ju ha
siffror på allt. Att de inte kunde räknat ut det tidigare! Jesus!

Min vän Sandra har ju hittat på en film idag som skulle ha detta soundtrack.
Jag säger bara denna kvinna Lio skulle få spela min huvudkaraktär.
Och jag skulle klä mig så.
Jag klär mig så.
Och jag är nog den enda som inte ropade nej när Carrie bar magtröja i SATC.

Rosett. Platt mage. Bara axlar. Midjehög byxkjol. Hög palm (toffs). Lugg.
Puderrosa. Guld. Rött. Turkos. Färgstixigt.
Chokladbrunt. Glansigt hår. Plutläppar.
Franska. Dimmiga nätter. Mystik.
Njut!

Kommentarer
Postat av: Elin

ser fram emot de :)

2008-04-22 @ 21:04:17
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: Elin

ja jättegärna :) ska självklart länka dig med

2008-04-22 @ 21:05:11
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: Emma!

Älskar Sandras filmidé!
Men jag älskar solskenet och värmen ännumer!
Fåglarna nu är underbara!

2008-04-22 @ 22:33:33
URL: http://pearldiver.blogg.se
Postat av: nathalie

elin - trevligt värre!

emma! - hihi det spritter i benen

2008-04-23 @ 11:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0