snapreflex.

Jag och min vän S. brukar alltid prata om kommande trender.
En kväll på Berns förra hösten slank det ur henne:

”Jag tror att stay-ups blir den kommande trenden”,
isittandes just precis ett par gjorda av ull.
Eller rättare sagt pekade hon på spännena.

”Definitivt”,
svarade jag.

les retrouvailles

Nu har jag några sådana AHA-upplevelser i huvudet, som jag tänkte dela med mig av.
Minns ni snapreflex-armbanden?
Ni vet de som man slår på armen och så rullar de runt och sitter som en reflex på handleden?
Man brukar ha de som barn.
I alla fall jag bara älskade Diors Snap reflex Bangle.
Nu talar vi Neon.
Och 2000-tals loggotyp-trenden.

Det är lite som jojo-trenden.
Den kommer och går var tionde år.
Har faktiskt en rätt rolig anekdot refererande jojos.
När jag gick på fritidtids i fyran ägde jag en orange Fanta-jojo, och brorsan en Coca Cola. Kitischigt läckert. Hur som helst berättade ena fritidsläraren att de är moderna var tionde år. De kommer med ett skepp från USA och så bums så ska alla ha det. Enkelt, men kanske så sant tänkte jag och jag står fast vid min åsikt. Roligast är nog egentligen hur jag associerar det hela till uttrycket:

”Ett skepp kommer lastat. Med vaddå?”


Kolossalt tråkigt skulle många säga. Men det är inte roligt. Det är lite nördigt filurigt.
I alla fall om ni skulle få upp samma tecknade bild i huvudet som jag just nu får.

Puss.

Translation: Stay-ups, neon snap reflex à la Dior, yo-yos and ships.

Kommentarer
Postat av: sandra

haha. du är så himla fint småknäpp. som om du sitter och skriver exakt orden som kommer ut ur ditt huvud och förväntar oss att vi ska hänga med i svängarna. från stay-ups till jojos, vidare till skepp och båtar. Flott.

Strumpebandshållare är helt klart grejen. puss.

2008-12-11 @ 14:10:37
URL: http://metrobloggen.se/niotillfem
Postat av: nathalie

sandra - haha jag vet faktiskt inte, men u did!

2008-12-12 @ 11:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0