hummerlunch

I helgen åkte vi ut till mamma.
Det bjöds på hummerlunch med vin, ostar och annat smått och gott till.


Lite av denna hummer och denna balsamusse


tillsammans med lite frisk sallad.


Et voilà!


Mamma berättar lite hur det går till när man målar Dalmåleri.
Hur man gör själv duken, hur man spänner upp den och hur man använder sig av olika pigment när man målar.
Ojoj.

Mario & Jag. Ler och tittar omkring oss på tavlorna...

Lite jordgubbar till dessert.

Casper & Stella förbi.

Mjau!

Hon busade duktigt med mina skosnören.



Efter lunchen tittade vi på gamla fotografier.
Jag tycker ens föräldrar såg så bra ut när de var unga.
Undrar om man kommer tycka det om en själv om sisådär 50 år?

Mamma i min ålder för ungefär 30 år sedan.
Hon var i mina ögon så vacker.
Jag hittade även bilder då jag var med.

Pappa i en frän gul skjorta med mig i Italien.

Mamma i flott 80-tal med jag på Gotland.

Pappa & Mamma kära.
Undrar just vem jag är mest lik?

Nu ska jag snart sova!

Kommentarer
Postat av: therese

Åh vilka fantastiska skor, vart är de köpta?

2008-07-25 @ 10:42:36
Postat av: nathalie

therese - tack! de är från topshop, gå dit bums vet jag!

2008-07-25 @ 11:12:45
Postat av: Rebecca

åh vad vacker din mamma var, och det är du med för den delen.

2008-07-25 @ 11:42:16
URL: http://beccolita.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Mest lik mamma helt klart. Som tidigare sagts. Lika vackra båda två!

2008-07-25 @ 12:33:29
URL: http://dummieanddephie.blogg.se/
Postat av: Paul Pincus

lovely post.



cheers!

2008-07-25 @ 15:22:08
URL: http://www.paulpincus.com
Postat av: gigi (inte london-gigi)

75% pappa, 25% mamma (plus-minus 5%)

personligen liknar jag väldigt mycket vår granne men varje gång jag frågar mamma varför byter hon samtalsämne...

2008-07-25 @ 16:53:21
Postat av: nathalie

gigi - haha



paul pincus - you 2

2008-07-25 @ 18:28:53
Postat av: Torsteinnatalia

The spam is very bad everywhere. anyway really enjoy your site

2008-09-19 @ 13:07:13
URL: http://torsteinnatalia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0