Dagens collage

Dagens collage:
image726

När jag, Sandra och Jonna gick i högstadiet brukade vi alltid ta massa mysiga fotografier i fotoautomaterna.
Vi var väldigt stylish och man kan nästan tro att vi klädde ut oss till bilderna. Men det gjorde vi inte.
Möjligtvis posade. Men hur får man en lyckad bild annars?
Det var helt enkelt en hobby.
En otroligt rolig, fin och kul hobby. Ja, för titta nu har jag ju massa fina minnen och foton.
Detta kollage bor i mitt sovrum och är bara ett minimalt stickprov från den tiden.
Jag tycker att de är lite mysigare än vanliga bilder.
Något som nästan gör det hela ännu roligare och minnesvärt (som Sandra så gärna retar mig för) är att jag fört otroligt detaljerade beskrivningar på baksidan av varje fotografi.
Därför tänkte jag faktiskt bjuda på dessa, kort för kort, från vänster till höger, ordagrant utan censur.

1. 1999: Sandra och jag leker lite... hihi... Vart tog allt godis vägen? Nathalie? Eh vet ej?
2. 1998: Det är jag och Sandra som tagit kort. Inte så bra men... Det var kulit! Snart börjar vi 8:an.
3. 1998: Oj, när kom andra blixten? Nära som nära. Sandra och jag blev inte så nöjda så vi beslöt oss för att ta nya kort... Resultatet av det får ni se...
4. 1999: Sandra Zig-Zag och jag.
5. 1998: Kanske inte det bästa, lite långt ifrån. Det var jag och Sandra. Vi gick och shoppade den dagen!
6. 1998: Det är jag och Sandra den 1 September i 8:an. Jag har Rocky-Billy lugg för första gången i skolan. Vi är Raggare på båda korten.
7. 1998: Sandra, Jonna, jag tog kort den första april (vilket skämt). HIHI. Onsdag i 7:an. Och idag var Pernilla och Natanell och hämtade gratisbiljetter till Leos nya.
8. 1999: Vippe, jag, Sandra "Bond-brudarna".
9. 1998: Det är jag och Sandra den 1 september i 8:an. Jag har Rocky-Billy lugg för första gången i skolan.

Vad vill jag säga med detta då?
Jo, att vänskap är otroligt viktigt och man har nog inget bättre.
Så vårda den vänskap du har och skäms inte för vem du var eller är.
Jag tycker nog mest att vi var rätt gulliga...

Kommentarer
Postat av: sandra

jag dör det har var så kul.
det bästa var "Vi är Raggare på båda korten."
jag skrattade så jag nästan ramlade ur fåtöljen.

2008-03-08 @ 10:08:53
URL: http://niotillfem.tjejsajten.se
Postat av: Emma!

Åhh underbart!
Det är så kul att man skriver bak på saker.
Jag har en massa rosetter från hästtävlingar som jag har skrivit en massa på. Det är så kul att plocka fram och titta på!

Och ja, ni var jättegulliga!

2008-03-08 @ 19:58:58
URL: http://pearldiver.blogg.se
Postat av: nathalie

sandra - haha ja vet! det så stelt o tradigt att ja dör

emma - ja man va så söt

2008-03-09 @ 14:48:44
Postat av: Anonym

vilken fin ram!

2008-03-13 @ 12:27:18
URL: http://egomani.blogg.se/
Postat av: nathalie

egomani - den är från lagerhause, dock mycket gammal

2008-03-13 @ 16:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0