En gul katt bland de svarta

I kalla tider längtar man ofta bort till "the good times".
Det är ju egentligen inte så fasligt påtagligt än, men när man går upp sju på morgonen för att haffa ett grupprum.
Stressar ihjäl sig för att man vet att det släpps om fem minuter.
Jag måste hinna.
Bunkra upp med te och smoothie.
Datanörda lite, jag behöver en startsträcka innan jag sätter igång.
Tittar runt på lite fina saker.
Fundera och filura lite på kommande roliga saker.
Jag får ta och skapa något själv, så man känner att det är någon mening med att leva.
Slänger iväg lite pussar till mina nära och kära in my mind.
Hoppas ni får dem.
För jag tycker om er så mycket.
Funderar lite på outfits.
Har ju en favorit som tycks fått följa med ett par somrar.
Nämligen min gula lilla.
Egentligen en slump att den skulle få hänga på mina höfter sommar ut och sommar in.

Jag och Emma var på Myrornas ute i Ropsten en höstdag för hitta hippikläder.
Efter att hittat lite flowerpower-grejor sprang jag in i denna gula sak.
Lång och gul, men jag älskade linningen och det fanns inga heta höga-i-midjan-kjolar på stan.
Den skulle jag kapa.
Väl vid kassa ändrade jag mig.
"Äsch det kommer aldrig att bli av."
Emma som aldrig säger nej till något, bara shoppar rakt av utan ångest eller eftertanke (för övrigt HELT RÄTT)
sliter den ur mina händer.
"Femtio spänn, fasiken jag pyntar!"
Och vips så var den min.

Sommaren kom och jag skulle ha en grande tjejmiddag.
Hade absolut ingenting att ha på mig.
Den gula saken trillade ut.
Jag kittade om och sommaren blev genast ännu varmare.

Vi hade det bra galet i Spanien också.

Jag, anna, syrran och bea på galna upptåg

Nu undrar jag bara var fasiken min uppsatsvän är?

Translation: Me and the yellow skirt I've redone has been with me many summers. Here in Spain two summers ago.

Kommentarer
Postat av: the fonz

vad handlar uppsatsen om?

2008-11-26 @ 18:57:10
Postat av: nathalie

the fonz - jag börjar ana vem du är...ah! titeln är: "Examining the Determinants of CDS Spreads

A Study of European Banks"

2008-11-26 @ 21:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0